Salgsbetingelser

GENERELL INFORMASJON

VELK AS
Mølnbakken 4, 7350 BUVIKA
E-post: info@velk.no
Org. nr: 935 834 562


PRISER
Ved forsinkelser, restordre eller utsolgte varer, vil vi bestrebe oss å informere deg så raskt som mulig og hva vi kan gjøre med det – for eksempel gi deg refusjon eller hjelpe deg med å finne en lignende vare andre steder.

BETALING
Velk AS aksepterer betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard, Mobilepay. Betalingen vil først bli belastet din konto når varen sendes. Alle beløp er i NOK og inkl. mva.

LEVERANSE
Velk AS streber etter å sende bestillinger innen 24 timer fra tidspunktet for bestilling. Vi sender til hele Norge. Frakt til en utleveringssted er gratis med PostNord. 
MERK: Dersom det ikke er plass på utleveringsstedet, vil pakken din bli flyttet til nærmeste utleveringssted, som du får beskjed om. Hvis det er noen problemer, vennligst kontakt kundeservice.
Varer leveres hver ukedag. Varen din vil bli levert 2-7 virkedager etter bestilling. Forlengede leveringstider kan forekomme i travle perioder.

KLAGERETT
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen skal alltid returneres i forsvarlig emballasje. Husk å få en fraktkvittering slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine. Vennligst kontakt oss før du returnerer produktet for å gjøre det så enkelt som mulig.
Ved retur, reklamasjon og bruk av angreretten skal varen sendes til:
Velk AS
Mølnbakken 4
7350 BUVIKA
COD-forsendelser (Cash On Delivery) aksepteres ikke.

AVSLAG
Ved refusjon, vennligst kontakt oss slik at avtalt beløp kan overføres.

REFUSJON/RETURNERING/BYTTE UNDER SALG
Produkter og bestillinger kan ikke refunderes, returneres eller byttes i perioder med salg, spesielle kampanjer eller spesielle rabatter.

ANGRERETT
Som kunde har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene.
Fristen betyr at du har 14 dager fra mottak til å gi oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Du kan bruke angreretten din her. Du kan også bruke standard angreskjema, som du finner her.
Du kan ikke heve kjøpet ved å nekte å akseptere varene uten å gi oss beskjed.
Skulle du angre på kjøpet der en gratis gave leveres sammen med bestillingen, må hele bestillingen returneres.

RETUR
Når du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet, har du 14 dager på deg til å sende varen tilbake til oss.

Du må selv betale for retur av pakken, og du er ansvarlig dersom det oppstår skade under transport. Det betyr at du bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet til vi har mottatt den tilbake.

Når du returnerer er du ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket inn. For å forenkle behandlingstiden er du velkommen til å inkludere en kopi av ordrebekreftelsen i pakken.

Hvis du ønsker å sende varen tilbake til oss, kan vi hjelpe deg med etiketten og vi krediterer deretter fraktkostnadene til refusjonen din.
Ellers send til:

Velk AS
Mølnbakken 4
7350 BUVIKA

Du kan ikke avbestille ved å nekte å akseptere varene uten å gi tydelig varsel.

VARENES TILSTAND VED RETUR
Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi forårsaket av annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Du kan med andre ord prøve varen og den skal være i samme stand som da du mottok den.

Ved retur skal alt innhold i forsendelsen returneres. Dersom maskinen er brukt, skal minimum et renseprogram kjøres før retur.

Dersom varen har ekstraordinære bruksmerker eller andre skader enn det som er beskrevet ovenfor, anses den som brukt. Dette betyr at dersom du hever kjøpet, får du kun deler eller ingenting av kjøpesummen tilbake, avhengig av varens kommersielle verdi på mottakstidspunktet – av returen.

For å få full refusjon må du teste produktet innen 14 dager.

TILBAKEBETALING
Hvis du hever kjøpet ditt, får du selvfølgelig refundert beløpet du har betalt til oss. Ved verdiforringelse som du er ansvarlig for, vil dette bli trukket fra kjøpesummen. Ved bruk av angreretten vil alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (bortsett fra tilleggskostnader som følge av ditt valg av en annen leveringsmetode enn den billigste formen for standardlevering som tilbys av oss), bli refundert uten unødig forsinkelse og senest 14 dager fra datoen vi har mottatt varsel om din beslutning om å benytte angreretten.

Refusjoner vil bli gjort med samme betalingsmetode som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet. Vi kan holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varene tilbake, med mindre du har fremlagt bevis på at du har returnert varene innen da.

OPPRETTINGSALTERNATIVER
En klage på et produkt eller en tjeneste kan sendes til info@velk.no

Du kan klage via https://velk.no/pages/contact

For å kunne klage må produktet eller tjenesten du ønsker å klage på ha kostet minimum NOK 1800,- og maksimalt NOK 10000. Det påløper et gebyr for å få behandlet klagen.
Hvis du er en forbruker som bor i et annet EU-land, kan du registrere klagen din i EU-kommisjonens elektroniske klageplattform.

Plattformen finner du her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Hvis du sender inn en klage her, vennligst oppgi vår e-postadresse: info@velk.no.

PERSONVERN
Vi trenger følgende informasjon når du handler hos oss: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.

Vi registrerer og utleverer personopplysningene som er nødvendige for å kunne levere produktet til deg.

Personopplysningene registreres hos Velk AS og lagres i fem år, hvoretter opplysningene slettes.

Vi samarbeider også med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Disse selskapene behandler kun data på våre vegne og har ikke lov til å bruke dem til egne formål.

Vi jobber kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi tilstrekkelig beskyttelse av dataene dine.

Du har rett til å vite hvilke data vi behandler om deg.

Hvis du mener at informasjonen er unøyaktig, har du rett til å få den rettet. I noen tilfeller er vi forpliktet til å slette dine personopplysninger hvis du ber om det. For eksempel hvis dataene dine ikke lenger er nødvendige for formålet vi trenger dem til. Du kan også kontakte oss dersom du mener at personopplysningene dine behandles i strid med loven. Du kan skrive til oss på: info@velk.no